Wat is Kiwanis?

/imagecache/lg/uploads/2022/04/oip.jfif
Kiwanis is een internationale organisatie van serviceclubs

Een serviceclub is een club van mensen die door het opzetten en uitvoeren van activiteiten geld bijeenbrengt (fundraising) en dat bijeengebrachte geld uitgeeft aan goede doelen (fundspending). Kiwanis en zijn familie van clubs, met bijna 307.000 leden wereldwijd, werven meer dan 100 miljoen dollar per jaar en spenderen meer dan 18 miljoen vrijwilligersuren per jaar aan het versterken van gemeenschappen en het helpen van kinderen.
In 2021, 2022 en dit jaar staat de organisatie Het vergeten Kind centraal inzake sponsoring.

/imagecache/lg/uploads/2022/04/5991ced800a78-logo-het-vergeten-kind.jpg
Een Kiwanis serviceclub heeft daarnaast ook gezelligheid en persoonlijke ontplooiing van het individuele lid voor ogen.

Kiwanis leden

Leden worden uit allerlei verschillende beroepen benaderd, waardoor elke club een bonte verzameling van individuen vormt. Dit maakt het lidmaatschap extra interessant, vooral ook omdat al die verschillende leden met ieder hun eigen achtergrond en ervaring bijdragen aan de eerder genoemde gezelligheid, persoonlijke ontplooïing en het realiseren van onze gezamenlijke doelstellingen.