Oekraïense vluchtelingen naar de Efteling (25-02-2023)

Kiwanisclub Uden-Veghel en Ons Welzijn Meierijstad nemen een grote groep kinderen van Oekraiense vluchtelingen in Veghel mee naar de Efteling.

Het is een initiatief van Kiwanisclub Uden-Veghel en Ons Welzijn Meierijstad om een grote groep kinderen met hun ouders een dagje Efteling aan te bieden. Kiwanis heeft als motto: ‘Serving the children of the world’ en altijd met het doel een bijdrage te leveren aan het welzijn van kinderen.
Deze keer is gekozen voor kinderen die gevlucht zijn voor oorlogsgeweld en die een steun in de rug nodig hebben.
   Zo’n 80 kinderen met hun ouders konden op 25 februari 2023 hun zorgen even helemaal vergeten. Met 2 bussen, beschikbaar gesteld door Ons Welzijn Meierijstad, gingen de Oekraiense vluchtelingen op weg naar Kaatsheuvel onder begeleiding van 3 leden van de Kiwanisclub en 2 tolken.
   Bij de ingang stonden de Kiwanisbegeleiders al klaar met de tickets en meteen bij binnenkomst ging iedereen op ontdekkingstocht in het park. Aan de blije gezichten was te merken dat zo even alle nare ervaringen naar de achtergrond werden verdrongen. De kinderen waren erg verrast en blij met elke attractie.
   Een compleet dagje Efteling was geregeld om de kinderen volop te laten genieten van de vele attracties, sprookjes en de diverse muziek-en zanggroepen die her-en-der in het Eftelingpark een live-optreden verzorgden. De sfeer was geweldig en ook de doorkomende zon verfraaide het uitzicht.

‘Dank je wel’ en ‘wat mooi’ waren de schaarse Nederlandse zinnetjes die ze nog maar net geleerd hadden, maar welgemeend uitriepen./imagecache/lg/uploads/2023/03/groepsfoto-oekraiense-kinderen-25-2-2023-1.JPG/imagecache/lg/uploads/2023/03/photo-2023-03-01-15-05-15.jpg

Deel deze post